do góry
ikonaKalendarium cyklicznych wydarzeń kulturalnych w powiecie w roku 2025ikonaPraca aptek od dnia 01.01.2025 r.
Strona główna Aktualności

III edycja konkursu na utworzenie szkolnych ekopracowni rozstrzygnięta

30 Maj 2017
kategoria:
Aktualności

Znamy już ostatecznych beneficjentów trzeciej edycji konkursu pn. "Zielona Pracownia 2017", którego przedmiotem było utworzenie ekopracowni na potrzeby nauk przyrodniczych, biologicznych, ekologicznych, geograficznych, chemiczno-fizycznych czy geologicznych. W konkursie organizowanym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach wnioski złożyły 82 podmioty oświatowe z województwa.
43 wnioski zostały dofinansowane do łącznej kwoty prawie 1 250 000 zł.           

Pośród szczegółowych projektów stworzenia pracowni, które nagrodzono maksymalną do uzyskania kwotą dotacji, znalazły się te, przygotowane i zgłoszone, przez szkoły prowadzone przez samorząd powiatowy – Zespół szkół nr 3 w Kłobucku oraz Zespół Szkół w Krzepicach.

Ostatecznie w wyniku rozstrzygnięcia bieżącego konkursu, prócz 6 500 zł, które szkoły uzyskały za swe projekty w pierwszym konkursie, WFOŚiGW w Katowicach, przekaże na realizację zgłoszonych projektów, dla każdej ze szkół – 30.000 zł.       
Ogółem każda szkoła otrzyma na realizację swego pomysłu 36.500 zł.                 

Nagrodzone projekty, naszych powiatowych szkół miały nazwy:       
- „EKO-GeoFizyczny świat” – program Zespołu Szkół Nr 3 ze Skorupki w Kłobucku                   
- „Dziupla badacza” – program przygotowany przez Zespół Szkół w Krzepicach.  

Dodatkowo, ze swoich środków, Powiat Kłobucki wyasygnował dla szkół, na realizację pracowni, odpowiednio:            
- 14.191 zł dla ZS nr 3 Kłobucku        
- 13.615 zł dla ZS Krzepice.        

Przy ocenie wniosków oceniano przede wszystkim różnorodność pomocy dydaktycznych oraz wyposażenia pracowni, dostosowaną do grup wiekowych uczniów. Istotnym kryterium wyboru był także pomysł na zagospodarowanie pracowni, jej funkcjonalność, wykorzystanie przestrzeni oraz innowacyjność zaproponowanych rozwiązań. Pod uwagę wzięto również dostosowanie i wykorzystanie pracowni przez jak największą liczbę uczniów.